Jäkla sjukvård.

Igår fick jag en liten blödning, i vecka 15+0. Jag orkar inte oroa mig mer nu och ringde därför till BM. Ringde kl 9 och blev uppringd halv 12.
 
Ja, det kan ju vara vanligt med blödningar svarade hon. Det gick tydlign inte att lyssna på hjärtljud än för deras doppler får bara användas efter vecka 18. Men jag kunde ringa till gynmottagningen på akademiska och höra om jag får göra ultraljud. 
 
Okej, Får tid att bli uppringd klockan 14. Men får svaret att det är fullt och ingen ide att åka dit, det kan vara helt vanligt med blödningar. Ja, ni brukar säga det men jag går sönder här!
På gynmottagningen fanns det iallafall inget utrymme att komma idag, kanske imorgon men då får jag ringa igen. Och säkert vänta några timmar på att bli uppringd så blir det försent igen. Jävla skit! Hon tyckte jag kunde ringa reproduktionscentrum och höra där. Hon skulle ringa upp om hon hittade någon annn lösning också.
 
Rpc kunde självklart inte hjälpa till, kändes dumt att ringa ens. Det är ju inte deras bord och de har fullt upp med alla behandlingar av de som inte lyckats bli grvida än.
 
Så nu sitter jag här och vet inte hur jag ska göra. Hade varit bättre om jag inte ringt någon så kanske jag hade kunnat tänka på annat idag lite iallafall.
 
Alla telefonsamtal slutade i tårar här hemma. Jag känner mig maktlös och att inngen lyssnar eller bryr sig. Varför får man inte mer hjälp? Skulle jag bara ha åkt till närmaste gynakut redan igårkväll och vägrat lämna stället om ingen tittar?
 
Det här är tredje gången det kommer blod under denna graviditet om jag inte räknar med nidblödningen. Vecka 5, 10 och nu vecka 15. Kanske är det bara så att jag blöder lite då jag skulle ha haft mens, men det tycker jag att är ologiskt. Man blöder ju ut slemhinnan och jag har ingen jäkla slemhinna som ska blöda ut nu. Så varför kommer det blod? 
 
Alla graviditetssymtom är puts väck också seda ett par veckor, men så ska det ju vara. Bara lite ömma bröst kvar.
 
Jag vill bara veta att allt är okej.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0