Ultraljudet

Vi kom till en jättetrevlig läkare. Hon förstog min oro och gick in för att ta reda på vad den kom ifrån.
 
Hon kikade först på livmodertappen, den såg normal ut men hon tog ändå ett cellprov då det var länge sedan.
Sedan kollade hon med ultraljud. Det första vi fick se var lilla hjärtat, PUH! Sedan kikade hon på livmodertappen och på hur moderkakan låg. Den satt i bakkant och låg väldigt nära livmodertappen, Antgligen är det därför det blödit, att kanten på moderkakan ligger så pass näralivmodertappen. Inget som är nå farligt så kommer det lite mer blödningar så kan jag vara lugn! SKÖNT!
 
Vi fick titta lite på bebisen också, en fot såg vi och benet som sparkade. Dessutom såg vi magen och hjärtat i bröstet. Hon ville visa huvudet för oss men eftersom huvudet var uppåt och det var ett vaginalt ultraljud så var det för högt upp. Men det gör mig inget. Det får vi se på RUL. Nu vet vi att lill*n mår bra och jag är så nöjd och glad.

Lite konstig kännsla att se en spark meninte känna den...Hehe.Men snart så, borde känna dem hysat tidigt tycker jag nu när vi vet att moderkakan inte är i vägen för det. :)

Kommentarer
Postat av: Camilla

Härligt!

2014-06-25 @ 19:48:50
URL: http://omlivetefter.blogspot.se
Postat av: Carina

Hej Lina!
Jag vet inte om du kommer ihåg mig, "ina" på familjeliv. Vi skrev och peppade mycket när vi båda höll på med inseminationer. Idag fick jag för mig att se hur det gått för dig och OJ vad glad jag blev av att se att du äntligen blivit gravid! Så himla härligt, stort grattis! Visst är det fantastiskt att se den lilla bönan på ultraljudet?!
Vår lilla Walter har hunnit bli 3,5 månader och det känns fortfarande smått overkligt! Förutom att han är komjölksallergisk vilket ställde till det i början innan vi visste om det, är allt bra.
Stort lycka till nu, du har SÅ mycket att se fram emot! Jag kände för övrigt inga sparkar förrän i v 20 =)
Och grattis igen! Som du har kämpat för detta!

Svar: Visst kommer jag ihåg dig. Tänk att vi lyckades till slut! Ultraljud får mig att känna att det verkligen är sant att vi ska få ett barn och det är så underbart! Hoppas allt går bra med din Walter!
Lina&Liten

2014-06-25 @ 19:57:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0