Barnmorskebesök inbokat :)

Idag har jag ringt och bokat in min för inskrivning eller vad det kallas.
 
Lite problematiskt, jag ringde imorse och fick veta att första tiden att bli uppringd var 11.00, då skulle jag vara i skolan och det är svårt att gå iväg så ingen hör. Men jag valde tid till jag skulle komma hem istället. Vad smidigt tänkte jag...
 
På förmiddagen vibrerade min telefon i väskan 3 gånger då hemligt nummer ringde. Barnmorskan alltså. Jag kunde inte svara och blev stressad att de inte skulle försöka igen så skulle de bli lika dagen efter. Men hon ringde även precis när jag klev ur bilen hemma och äntligen kunde svara. Jag kunde inte svara i bilen på väg hem heller då jag åkte med en klasskompis. Inget vet ju än förutom syster och svägerskan...
 
Tillslut fick jag prata med en trevlig barnmorska iallafall och jag kunde få en tid redan imorgon, undra om hon tyckte jag var sent ute :)
Det gick ju inte men om två veckor fungerade det tillsist efter att många tider gick bort pga jobb. Klart man kan ta ledigt för sånt, men det har jag gjort så mycket för IVFen så nu jäklar fick vi ta en dag då jag var ledig. :)
 
Så den 26 maj, i vecka 11+0 ska jag till barnmorskan för första gången. :)
 
Såg förresten på en gravidapp idag att jag är i tredje gravidmånaden. Oj, vad snabbt det gick, men första vet man ju knappt att man är gravid så, eller är inte ens gravid de fösta två.
 
På tal om appar så är det jätteirriterande att de skriver så olika om hur stort fostret ska vara, man vet inte vilken man ska lita på. Eller iofs, man ska lite på läkare och barnmorskor, inte appar. :)
 
Hur mår jag då? Toppen! Det enda är att när jag är hungrig då ÄR jag HUNGRIG! Från ingen hungerkänsla till ett sugande hål i magen på 10 minuter. å jag äter mycket just nu. Jag mår inte illa så mycket nu, lite ibland men jag tror antingen att mitt stora matintag har minskat eller att det var värst vecka 7-8 för att sedan minska. Annars kissar jag mycket på nätterna och är mycket törstig på kvällarna. Ser ni ett samband där? Hehehe.Bröstvårtorna är fortsatt ömma också :)
 
Idag är jag i vecka 10! 9+0.. härligt!!!
 
Och vet ni, en sak till. Jag har vågat haft sex. Inget hände, inget blod inga konstiga känningar. Så jag är helt enkelt väldigt nojig och så som avstått i typ 7 veckor. Men vad gör det. Kan inte tänka mig att jag skulle varit så sugen när jag mådde illa konstant heller, men A har nog tyckt att det varit ganska jobbigt att vara utan. Hehe

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0