31+0

Tiden går och imorgon är det bara två månader kvar till den stora dagen :)
 
Idag har jag varit till barnmorskan. Mätning av livmoders satte mig nästan precis på normalkurvan som jag har följt väldigt bra. Skönt!
 
När barnmorskan kände tyckte hon först att huvudet var nedåt, vilket stämmer bra med att sparkarna oftast är långt upp. Känner du tryyck neråt frågade hon. Nej, bara uppåt svarade jag, då kände hon upptill och blev osäker på åt vilket håll bebisen egentligen låg åt. Men det spelar ju inte sådan stor roll än heller så... Spännande att se hur den ligge nästa gång. Det blir redan nästa vecka för sedan är det höstlov och nu är det dags att komma varannan vecka. Då tyckte hon det var bättre att komma tidigare istället för senare.
 
När det gäller vikten så har ökningen minskat, så skönt. Idag vägde jag 82 någonting. Enligt mina tidigare inlägg vägde jag 81 i vecka 28+4. Ett kilo på två och en halv vecka. Helt ok tycker jag. 
 
Jag är förresten förkyld igen, suck! Började blöda näsblod sådär spontant på väg till BM, det har hänt en gång förr på väg dit. Jag har aldrig haft lätt att blöda näsblod förr, har antagligen med graviditet + förkylning att göra. Ingen vidare kombo det eller....

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0